Forum www.peacemakersguild.fora.pl
Forum Glidiowe
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Taktyka naxramas !
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.peacemakersguild.fora.pl Strona Główna -> Raidy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
boginii




Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 22:31, 04 Lip 2010    Temat postu: Taktyka naxramas !

Juz poniżej daje taktyki

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
boginii




Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 23:29, 04 Lip 2010    Temat postu:

Arachnid Quarter (Naxxramas) – Taktyki

W mojej opinii, Arachnid Quarter jest najłatwiejszą częścią w Naxxramas. Znajomość taktyk jest tu praktycznie niepotrzebna (tylko tank musi wiedzieć jak kiteować Anub’Rekhana, a prieści muszą pamiętac o mind controllu przy 2. bossie), a samo skrzydło wykonywane zwykle jest bardzo szybko (jest nawet na to achievement Arachnophobia, w którym musimy pokonać ostatniego bossa w ciągu 20min po śmierci pierwszego).
Anub’Rekhan

Anub'Rekhan - taktyka na 1. bossa w Arachnid Quarter
Main Tank bierze na siebie tylko i wyłącznie Anub’Rekhana i kieruje się z nim pod same drzwi. Pozostałe mobki są tankowane przez offtanka i nie sprawiają specjalnie za dużego problemu – raid powinien je zabić w ciągu kilkunastu sekund. Potem standardowo już, bijemy Anub’Rekhana.

Co jakieś 80-120 sekund, Anub’Rekhan rzuca Locust Swarm – spowalnia to jego prędkość ruchu o jakieś 40%, ale wytwarza dookoła niego trującą chmurę gazu, a oprócz tego, pojawia się także 1 add. Main Tank biegnie powoli z bossem dookoła (aż Locust Swarm się skończy, co nastąpi pewnie jak MT dotrze spowrotem pod drzwi robiąc 360 stopni), zaś cały raid skupia się w środku pomieszczenia na addzie.
Grand Widow Faerlina

Grand Widow Faerlina - strategia
MT tankuje Faerlinę zdala od addów, off-tank tankuje całą resztę raniąc addy poprzez AoE, ale ich nie zabijając. Cały raid skupia się tylko i wyłącznie na głównym bossie. Co około 70 sekund, Faerlina wchodzi w Frenzy, znacznie zwiększając swój dmg. Znajdujące się przy bossie 4 addy, Naxxramas Worshippers posiadają zdolność do zdejmowania Frenzy z wrogów – dlatego jeden z priestów musi tuż przed tym zmindcontrollować jednego z Worshipperów (dobrze jest ich przed walką zaznaczyć gwiazdką lub innym znaczkiem), aby jak najszybciej zdispellować Frenzy z Grand Widow Faerliny.
Maexxna

Taktyka na Maexxna'ę w Naxxramas (World of Warcraft)
Tank’n'spank. 1 tank. Tankowana obojętnie gdzie, najlepiej tam gdzie stoi. Wszyscy oprócz tanka stoją za nią. Co około 40 sekund, Maexxna „zamraża” 2 losowych graczy, plując w nich siecią, przez co tracą hp i nie mogą nic zrobić. Hunterzy, a jeżeli ich nie ma, to pozostali rangedzi muszą cały czas patrzeć na cały raid, i gdy ktoś znajduje się w takiej sieci, trzeba go jak najszybciej uwolnić (atakując sieć na nim się znajdującą). Addy są niegroźne, mają mało HP. Heroism/Bloodlust użyć na ostatnich 30%, gdyż Maexxna dostanie wtedy Frenzy (+50/75% dmg).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
boginii




Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 23:32, 04 Lip 2010    Temat postu:

To podstawa pierwszego skrzydła !

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
boginii




Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 23:33, 04 Lip 2010    Temat postu:

tu macie link z foto

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
boginii




Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 23:35, 04 Lip 2010    Temat postu:

Plague Quarter (Naxxramas) – Taktyki

Prosty, szybki quarter w Naxxramas – trzeba jednak kilka rzeczy o nim wiedzieć.
Noth the Plaguebringer

Noth the Plaguebringer - taktyka
Musimy wyznaczyć 2-3 osoby do decurse’owania – boss regularnie rzuca na graczy w raidzie najróżniejsze curse’y, które muszą zostać usunięte natychmiastowo (max 10 sekund). Oprócz mt, potrzebny jest także offtank, który będzie tankował addy (szkielety) i najlepiej trzymał je przy bossie, aby można było rzucać AoE. Boss co jakiś czas na chwilę teleportuje się na platformę wyżej. Bijemy wtedy szkielety, a po powrocie bossa, trzeba dać chwilę tankowi na złapanie aggro.
Heigan the Unclean

Taktyka na Patchwerk'a w Plague Quarter (Naxxramas)
Walka dzieli się na dwie fazy – w I fazie wszyscy casterzy i rangedzi zostają na platformie, a meleesi i tank biją bossa „tańcząc na lawie”, trzymając się na odległości 30yd od casterów. W II fazie platforma zadaje obrażenia, a boss się na nią teleportuje, więc wszyscy gracze muszą poruszać się na ziemi i uciekać przed lawą (jej erupcja jest wtedy znacznie przyspieszona) przez jakieś 20 sekund, aż boss powróci do fazy I. W fazie I Heigan rzuca także disease’y – usuwamy je gdy tylko to możliwe.

Taktyka na Patchwerk'a w Plague Quarter (Naxxramas)
Na czym polega ten cały taniec? Teren dookoła platformy, gdzie stoi boss, dzieli się na 4 części: (patrząc na bossa) lewa, lewa-środkowa, prawa-środkowa, prawa. Gdy lawa wybucha, zadaje ogromne obrażenia wszystkim graczom, oprócz tych, którzy stoją na platformie lub na jednej, wyznaczonej części. Kolejność terenów, w których jesteśmy bezpieczni od lawy: lewy, lewy-środkowy, prawy-środkowy, prawy, prawy-środkowy, lewy-środkowy, lewy, lewy-środkowy, itd. Przy rozpoczęciu się fazy I lub II, kolejność wraca do początku, więc musimy natychmiastowo przejść na lewą stronę. Polecam obejrzeć obrazek obok.
Loatheb

Loatheb to bardzo specyficzny boss – co 20 sekund rzuca na nas 17-sekundowy debuff, zmniejszający otrzymywane leczenie o 100%. To znaczy, że mamy 3 sekundy na wyhealowanie 20 sekund. Oprócz tego, że tank otrzymuje jako taki damage, to jeszcze boss korzysta z najróżniejszych AoE – Loatheb jest więc nie lada wyzwaniem dla healerów.
Taktyka na Loatheb'a w Plague Quarter (Naxxramas)
Poza tym, Loatheb co 30 sekund przywołuje spore’a – malutkie adda, który ginie w sumie od pierwszego ciosu i przy śmierci wybucha, pozostawiając na 5 pobliskich (10yd) graczach debuff Fungal Creep – zwiększa szansę na krytyk o 50%, ale ciosy nie powodują threatu. Mówiąc krótko – spore musi być zabijany od razu, zdala od tanka, ale wtedy, gdy jest przy nim co najmniej 5 graczy. Fungal Creep trwa aż 90 sekund, najlepiej jest więc po prostu poczekać chwilę aż Spore podejdzie, a następnie sami do niego podejść, poczekać aż zrobi to jeszcze paru innych graczy, i dopiero wtedy go zabić. Dobrym pomysłem jest zastosowanie rotacji, zwłaszcza na 10manie – najpierw 1. party, potem 2. i dalej na przemian.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
boginii




Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 23:35, 04 Lip 2010    Temat postu:

to powinniscie wiedziec o 2 szkrzydle !

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
boginii




Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 23:36, 04 Lip 2010    Temat postu:

tu macie link z foto i bliższym opisem
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
boginii




Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 23:37, 04 Lip 2010    Temat postu:

Military Quarter – Naxxramas

Military Quarter jest w sumie prostym skrzydłem, tak jak arachnid czy plague – potrzebujemy tutaj jednak kilka określonych osób. Na I bossa w wersji 25os. potrzebować będziemy co najmniej 2 priestów, którzy będą mind-controllować przez całą walkę. W przypadku ostatniego, III bossa, oprócz 2 tanków, potrzeba też 2 osoby (10-man) lub 4+ (25-man), które będą zajmować się bossami z tyłu – musi być co najmniej 2 healerów (może być hybryda – poradzi sobie tam np. elemental shaman).
Instructor Razuvious

Instructor Razuvious - taktyka na bossa w Naxxramas
W wersji 10 osobowej znajdziemy obok schodów do bossa 2 urządzenia Controlling Orb, przy których użyciu kontrolować możemy jednego z addów. Najlepiej aby z tego skorzystał offtank (wystarczy 1 tank) i jakaś inna losowa osoba – nazywać ich dalej będziemy priestami. W 25-manie już tego nie ma – zamiast tego, musimy skombinować sobie priestów, którzy przez całą walkę będą mind-controllować po jednym addzie. Jak wygląda cała walka?
Markujemy wszystkich uczniów Razuviousa. Jednego mindcontrolluje jeden priest, drugiego drugi. Main tank tankuje pozostałe 2 addy; w międzyczasie może stauntować na chwilę lub chociaż zestunować adda, który się urwie i poleci na priesta po skończeniu się jednego mind controlla i przed nałożeniem następnego. Prieści addami tankują bossa, korzystając z 3 umiejętności: Heart Strike (zadaje dmg, przycisk 4), Taunt (przycisk 5), Bone Shield (chroni przez 20 sekund, cooldown 30 sekund, przycisk 6). Oprócz tego, że muszą pamiętać o regularnym odświeżaniu mind controlla, to najlepiej aby cały czas boss był tankowany tylko przez adda z Bone Shieldem. Czyli, najpierw tankuje jeden priest, a tuż przed skończeniem się Bone Shielda, drugi priest tauntuje bossa, a ten pierwszy odświeża mind control.
Dobrze jest podzielić healerów – jeden healuje raid (boss zadaje dmg AoE), pozostali healują addy tankujące bossa. Jeżeli któryś add zginie, prieści mają jeszcze 2 do dyspozycji (tankowane są przez mt).
Gothik the Harvester

Walka jest prosta i nie trzeba tu wiele opisywać. Dzieli się na 2 fazy – pierwsza (regularne fale kilku addów) i druga (boss). Raid dzielimy na dwie równe grupy (jeden tank, równy dps i heal), i po prostu pokolei bijemy addy. Po 270 sekundach boss zejdzie na ziemie i regularnie walczyć będzie z pierwszą, a potem z drugą grupą. Mi osobiście jeszcze nigdy się nie udało na nim zwipe’ować =]
Four Horsemen
Four Horsemen (military Quarter - Naxxramas) - taktyka raidowa

Każdy z 4 bossów ma coś w rodzaju aury – co 15 sekund nakłada na wszystkich graczy w zasięgu 45yd Mark of X (X – nazwa bossa), który zwiększa zadawany dmg przez tego bossa. Mówiąc krótko – NIKT nie może przebywać przy bossie przez dłużej niż 3 marki. Jeżeli boss zaplikuje nam 3. marka, musimy natychmiast ruszyć się do innego bossa.

Przed tą walką musimy dosyć specyficznie podzielić raid. 2 bossy z tyłu (Lady Blaumeux i Sir Zeliek) muszą mieć po jednej osobie, która sama będzie go tankować i leczyć (boss atakuje tylko graczy w zasięgu ~30yd, więc nawet nie musimy go atakować). W 25-manie potrzebne będą raczej z 2 takie osoby (1 dobry heal + tank/dps) na każdym. Ich zadaniem będzie po prostu utrzymanie się na tych bossach przez całą walkę, choćby do tego momentu, gdy zginą dwa główne bossy z przodu, na których będzie reszta raidu. Najważniejsze: ekipa z tyłu musi zamieniać się ze sobą bossem co 3 marki, w prosty sposób – po prostu przebiegając z jednego bossa do drugiego i odwrotnie.

Resztę raidu dzielimy na dwie równe grupy – po 1 tanku i równym DPSie i healu. Jedna grupa bije Thane’a po lewej, druga Barona po prawej. Dobrze jest włączyć bloodlust już na samym początku walki. W sumie nie ma nic skomplikowanego – po prostu dokańczamy swojego bossa, a następnie resztę. Main-tankowie muszą jednak pamiętać o jednym: co 3 marki muszą zamieniać się bossem – spotykają się na środku, tauntują drugiego bossa, czekając aż drugi tank stauntuje swojego, a następnie wracają do swoich starych miejsc. Nikt poza main tankami nie zmienia swojej pozycji – czeka, aż tank przyjdzie z drugim bossem. Gdy bossy z przodu padną, idziecie po prostu przed siebie do kolejnych bossów i je dokańczacie – pamiętajcie jednak już wtedy o samodzielnym pójściu do innego bossa, gdy będziemy mieli 3 marki.

Zrozumiane? Polecam obejrzeć filmik na dole, aby to obadać. Poza tym, walka jest prosta. Jeżeli nikt o niczym nie zapomni, raczej wipe’u nie będzie. Jeżeli mamy deficyt healerów w raidzie, można zastosować inną taktykę – barona tankuje tylko 1 tank i 1 healer, a reszta raidu jak najszybciej zabija Thane’a.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
boginii




Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 23:38, 04 Lip 2010    Temat postu:

to juz 3 skrzydło musicie zacząc ogarniac ;]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
boginii




Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 23:38, 04 Lip 2010    Temat postu:

tutaj macie link ;]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
boginii




Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 23:39, 04 Lip 2010    Temat postu:

onstruct Quarter (Naxxramas) – Taktyki

Construct Quarter jest jednym z najtrudniejszych wingów w instancji – Patchwerk, Gluth czy Thaddius uchodzą za najbardziej morderczych i anty-noobowskich bossów w Naxxramas. Dlatego jest to skrzydło które zwykle jest zabijane albo na początku (kiedy jeszcze raid jest full i nie ma niezajętych spotów), albo na końcu (często PuG który najpierw pójdzie na Construct i sobie nie poradzi, po prostu się rozwali, pomimo, że pewnie wyczyściłby pozostałe skrzydła).

Strategia na Patchwerk
Patchwerk

Najlepiej aby boss był pullowany poprzez misdirection. Main tank i off tankowie (25-man:2 ot, 10-man: 1 ot) przez całą walkę stale otrzymują dmg i MUSZĄ być na przodzie threatu. Jeżeli któryś z meleesów przebije threat któregoś z offtanku, to zacznie on otrzymywać ciosy z Hateful Strike i zginie w ciągu kilku sekund. Dlatego najlepiej jest na początku walki odczekać te 10 sekund, aż tankowie nabiją trochę threatu. Poza tym, to tank’n'spank – patchwerk nie ma żadnych innych umiejętności. Musimy go jednak bardzo szybko zabić – odpala on enrage po 6 minutach i frenzy gdy będzie miał 5% HP.

Grobbulus - taktyka
Grobbulus

Grobbulus zostawia pod sobą co jakieś 15 sekund chmurę trucizny (AoE) – dlatego musi on być tankowany po okręgu i tank musi go regularnie przesuwać wzdłuż ściany, aby meleesi i tank nie otrzymywali niepotrzebnych DMG. Melee DPS musi jednak uważać, aby nie wychodzić przed bossa (co jest bardzo często spotykane, jako że tank z bossem niemal cały czas się poruszają) – boss co jakiś czas korzysta z Slime Spray (zionięcie trucizną), i oprócz tego że zadaje dmg, to jeszcze na dodatek summonuje przez to addy – jeżeli takowe zostaną stworzone, muszą zostać jak najszybciej zabite przez rangedów (przyda się offtank).

Drugą rzeczą w tej walce jest regularnie rzucany debuff Mutating Injection na losowego gracza z raidu, który po 10 sekundach lub przy cleansie wybucha i zadaje 10k obrażeń wszystkim graczom w pobliżu. KAŻDY gracz który otrzyma debuff Mutating Injection musi natychmiastowo odsunąć się od raidu, poczekać aż debuff zniknie i następnie wrócić do bossa.
Gluth

Taktyka na Gluth'a w Naxxramas
Gluth tankowany jest przez 2 offtanków na końcu pomieszczenia (przy drzwiach). Tankowie muszą zamieniać się bossem (taunt) co jakieś 20-30 sekund, gdyż stackuje on debuff Mortal Wound (cos jak mortal strike warriora). O ile nie mamy jakiejś roboty przy addach, to po prostu przez cały czas normalnie bijemy bossa (berserk po 8 minutach). Boss co jakiś czas rzuca na siebie Enrage – regularnie musi być usuwany przez huntera lub rogue’a.

Głównym atutem Glutha są jednak jego addy. MUSZĄ być one kiteowane przez 1-2 osoby (najlepiej jakiś hunter czy palladin, ale musi być dosyć ogarnięty), ale dobrze by było, aby reszta raidu także im pomagała, przez najróżniejsze spowalniane AoE (np. frost trap huntera, frost nova maga, itp.). Addów nie zabijemy w normalny sposób – jest ich całe mnóstwo i mają jakieś 500k życia.

Co 2 minuty Gluth korzysta z Decimate – zmniejsza życie wszystkich graczy i addów do 5%. Tuż po tym, addy ignorują graczy i idą prosto w kierunku bossa – a gdy każdy add, który zbliży się do Glutha, uleczy go o 5% HP. WSZYSCY muszą więc rzucić się na addy, gdy tylko zostanie użyty Decimate – oszczędzamy więc najlepiej na ten moment wszystkie frost nova, trapy, holy wrath, whirlwindy itp – mamy jakieś 15 sekund na zabicie tych addów, zanim dotrą do bossa i go uleczą.
Thaddius

Thadius - taktyka na ostatniego bossa w Construct w Naxxramas
Walka z Thaddiusem dzieli się na 2 fazy. W I fazie dzielimy raid na 2 równe sobie części (po 1 tanku i równym dpsie & healu) – oba bossy muszą być zaggrowane i zabite w tym samym momencie. Poza tym, wiedzcie też o tym, że bossy te regularnie przerzucają między sobą swojego tanka – healerzy muszą być więc gotowi na zmianę celu swoich heali. Po zabiciu bossa, przeskakujemy z platformy (ważne – klikamy spację tuż przed zeskokiem z platformy) i ustawiamy się na środku końca pomieszczenia, gdzie zaraz pojawi się Thaddius (po 15 sec).

Thaddius jest tankowany przez tylko 1 tanka i ma w sumie tylko 2 umiejętności – Chain Lightning (zadaje obrażenia 5 graczom) i Polarity Shift. Polarity Shift rzuca na każdego w raidzie losowy debuff – albo plusik, albo minusik. Jeżeli znajdziemy obok siebie graczy z tym samym znaczkiem, nasz dmg zostanie znacznie zwiększony. Jeżeli obok nas znajdzie się chociaż jeden gracz z przeciwnym znakiem – po 5 sekundach zaczniemy zadawać sobie obrażenia i prawdopodobnie od razu po tym zginiemy. Jak temu zaradzić?

Boss tankowany jest na środku, a przed pierwszym Polarity Shift, najlepiej jest, aby po prostu wszyscy ustawili się centralnie w środku bossa. Gdy tylko otrzymamy debuff, idziemy na jedną ze stron – minusy natychmiastowo idą na lewo, plusy na prawo (trzeba ustalić przed walką który znak gdzie idzie). Thaddius ma małego hitboxa – trzeba się więc tak ustawić, aby meleesi mieli thaddka w zasięgu (a healerzy i rangedzi muszą się ustawić tuż przy nich, aby wszyscy mieli +bonus dmg), ale też tak, abyśmy nie uszkodzili tanka/meleesów po drugiej stronie bossa.

Boss regularnie ponownie rzuca Polarity Shift i znów nakłada nam losowe znaki. Co wtedy robić? Zwykle przyjmuje się, że gdy zmieni się nasz znak, poruszamy w ruchu przeciwnym do ruchu wskazówek zegara. Przykładowo: mieliśmy plusik, staliśmy po prawej, i nagle zmienił się nam znak na minus – natychmiastowo więc uciekamy na drugą stronę, ale po prawej stronie bossa – tak aby nie uszkodzić ludzi z przeciwnym znakiem, którzy także przebiegają z jednej strony na drugą. Widać to mniej więcej na tym obrazku. Thaddius także ma groźny, 6-minutowy enrage – jeżeli więc na początku walki zginie nam kilku DPSów, to jest bardzo możliwe, że po prostu za nic nie uda się nam go zabić.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
boginii




Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 23:39, 04 Lip 2010    Temat postu:

tu kończą się żarty ;]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
boginii




Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 23:40, 04 Lip 2010    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]


mata linka hehe


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
boginii




Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 23:41, 04 Lip 2010    Temat postu:

Sapphiron (10/25 os.) – Naxxramas
Powiązane achievementy: Heroic: The Hundred Club lub The Hundred Club
Faza I

* Frost Aura rani we wszystkich w raidzie za 1600 obrażeń co każde 2 sekundy
* Cleave uderza do 10 graczy znajdujących się przed Sapphironem
* Tail Sweep zadaje 2150-2800 obrażeń i odpycha wszystkich znajdujących się za Sapphironem
* Life Drain to klątwa rzucana na 5 (wersja 10 os. – na 2) graczy, zadaje 4500-5500 obrażeń Shadow i leczy Sapphirona za 9-11k co każde 3 sekundy przez 12 sec.
* Blizzard zadaje 5500-6500 obrażeń Frost co 2 sec i spowalnia prędkość ruchu o 50% na pewnym obszarze, który z czasem się przesuwa
* Berserk aktywowany jest dopiero po 15 minutach, zwiększa zadawane obrażenia o 500% szybko powodując wipe.
* Sapphiron co 45 sec. wznosi się do góry rozpoczynając II fazę, chyba, że ma poniżej 10% życia.

Faza II

* Icebolt zamraża 3 (wersja 10 os. – 2) graczy i uderza pobliskich sojuszników za 6300-7700 obrażeń (tylko raz).
* Frost Breath zadaje 112-187k obrażeń Frost wszystkim graczom skutecznie ich zabijając jednym strzałem. Frost Breath nie rani graczy stojących za graczami zamrożonymi Iceboltem.
* Boss powraca do fazy I krótko po użyciu Frost Breath.

Taktyka – Sapphiron

Walka dzieli się na 2 fazy – lądową i powietrzną, podobnie do Nightbane’a z Karazhan. Podczas fazy I boss tak jak niemal każdy smok korzysta z Cleave i Tail Sweep (uderza graczy stojących przed i za bossem). Poza tym co 2 sekundy systematycznie rani wszystkich graczy w raidzie poprzez Frost Aura (dlatego przyda się w tej walce jakikolwiek frost resistance), a także rzuca Blizzard podobny do tego z Karazhan rzucanego przez Shade’a of Aran, którego obszar działania porusza się po pomieszczeniu. Poza tym boss korzysta z Life Drain i najlepiej jest to jak najszybciej zdispellować (decurse posiada druid, mage i resto shaman). Po 45 sekundach rozpoczyna się faza powietrzna.

W fazie II Sapphiron zamraża 3 (wersja 10 os. – 2) graczy. W pewnym momencie usłyszymy wiadomość „Sapphiron takes in a deep breath„, po której musimy jak najszybciej schować się za jednego z zamrożonych sojuszników, tak jakbyśmy chcieli się nim zasłonić przed Sapphironem. Po tym, gdy rzuci Frost Breath wracamy do swych starych pozycji i czekamy na powrót do fazy I.
Zanim gracze zostaną zamrożeni w fazie II, najlepiej byłoby abyśmy byli rozprzestrzenieni, gdyż Ice Bolt zadaje także obrażenia sojusznikom stojącym obok. Nie stójmy jednak za daleko od siebie (zwłaszcza w wersj 10 os.), gdyż może zdarzyć się, że nie dobiegniemy na czas do zamrożonego sojusznika.
Loot

Jednym z przedmiotów droppowanych przez Sapphirona jest Key to the Focusing Iris, którego możemy zamienić na klucz otwierający wejście do Eye of Eternity poziomu Normal/Heroic (zależnie od poziomu na jakim pokonaliśmy Sapphirona).
Video


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
boginii




Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 23:42, 04 Lip 2010    Temat postu:

Kel’Thuzad (10/25 os.) – Naxxramas
Powiązane achievementy: Heroic: Just Cant Get Enough lub Just Cant Get Enough

Faza I

W tej fazie nie możemy zaznaczyć Kel’Thuzada ani go atakować. Zaczyna się ona w momencie gdy ktoś stanie na środku pomieszczenia (w zielonym kółeczku) i trwa dokładnie 3 min 48 sec. Regularnie zaczyna do nas podchodzić coraz więcej addów i naturalnie musimy zabić je wszystkie. Wszyscy stoimy na środku pomieszczenia i go nie opuszczamy – wyjątkiem są meleesi, którzy podchodzą TYLKO do plugastw. Szkielety (4k hp) i banshee (55k hp) powinny być zabijane przez rangedów – poruszają się dosyć wolno i mocno uderzają we wrogów znajdujących się w melee range. Plugastwa mają 75k życia i nie uderzają zbyt mocno w tanków, ale mają stackujący się debuff podobny do Mortal Strike warrior’a, zmniejszający otrzymywane heale.
Faza II

Faza II może zacząć się jeszcze przed zabiciem wszystkich addów – tank musi jak najszybciej zaatakować Kel’Thuzada, zaś DPSi niech najpierw dokończą zabijanie addów. Lista umiejętności Kel’Thuzada:

* Frostbolt (volley) natychmiastowo uderza wszystkich w raidzie za 7200-8800 obrażeń Frost. Przyda się więc tutaj frost resistance (aura paladyna/totem shamana).
* Frostbolt (single) jest castowany przez 2 sekundy i uderza tanka za ok. 30000 obrażeń Frost i powinien być przerywany, gdy tylko to możliwe. W tym wypadku obłaciłoby się nawet założenie sprzętu z dodatkowym + do frost resistance.
* Shadow Fissure to łatwe do zauważenia ‘czerwone kółeczko’, które wystrzeliwuje po 3 sekundach zabijając wszystkich znajdujących się na jego obszarze.
* Detonate Mana debuff rzucany na losowego gracza, który wybucha po 5 sekundach zadając obrażenia AoE wszystkim graczom dookoła – starajmy się nie podchodzić do nikogo na zasięg 10 yd. Obrażenia zależą od naszej maksymalnej many – możemy zapomnieć o tym debuffie jeżeli jesteśmy rogue, warriorem, death knightem czy druidem w formie kota/niedźwiedzia.
* Frost Blast zamraża losowego gracza (i pobliskich sojuszników, zasięg bodajże 10yd), zadając co sekundę obrażenia wynoszące 26% maksymalnego życia (czyli w sumie 104% maksymalnego życia). Jeżeli w tych 4 sekundach szybko nie otrzymamy porządnego heala – zginiemy. Czar ten jest zwłaszcza zabójczy gdy zostaje użyty na na jednego z meleesów, którzy niestety nie mogą za bardzo się rozprzestrzenić. Dobrym tu sposobem jest np. podzielenie meleesów na 2 grupy i jedna będzie stać z jednej strony Kel’Thuzada, a druga z drugiej.
* Chains of Kel’Thuzad (działa tylko w wersji Heroic) to Mind Control rzucany na 3 losowych graczy – każdy z nich jest 2x większy, zadaje 2x więcej obrażeń, jest do nas wrogi, ma nad sobą wielki czerwony napis (ze swoim imieniem) i bardzo często próbują zbuffować lub uleczyć Kel’Thuzada za 5x więcej niż normalnie. Co robić z takimi delikwentami? Crowd Control! Efekt trwa 20 sekund i raczej nie starczy nam na to wszystko stunów – dobrym pomysłem byłoby tu więc Hex, Polymorph, Freezing Trap, Blind i inne tego typu czary. Chains of Kel’Thuzad kasuje cały wcześniej wytworzony threat – musimy więc potem dać chwilę tankowi na odzyskanie aggro’a.

Faza III

Gdy Kel’Thuzadowi zostanie już tylko 45% życia przywoła do pomocy czterech (wersja 10 os. – dwóch) pomocników. Każdy z nich ma ok. 2 mln. życia, więc zabicie ich nie wchodzi raczej w grę – offtankowie muszą mieć je cały czas na sobie i czekać aż raid zabije Kel’Thuzada. Obrażenia tych addów z czasem rosną – regularnie rzucają Blood Tap, każdy zwiększający obrażenia o 15%.
Faza III to po prostu faza II z addami, tyle że zmieniają one walkę w DPS race – musimy jak najszybciej zabić Kel’Thuzada, zanim addy zaczną wybijać członków raidu. Uszykujmy sobie Heroismy i inne zdolności z długim cooldownem na właśnie fazę III.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.peacemakersguild.fora.pl Strona Główna -> Raidy Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin